середа, 1 травня 2019 р.

Зробимо життя щасливим


План:
Понеділок
Заняття " Якщо ти залишився вдома сам"
Дидактична гра "Оціни поведінку"
Вівторок
Заняття "Будь обачнішим малюк-гостре не бери до рук"
Дидактична гра " Безпечно - не безпечно"
Середа
Заняття " Віє вітер, віє буйний "
 Дидактична гра " Добре - погано"
Четвер
Заняття " Казка нас безпеці навчить "
Інсценізіція казки " Вовк та Семеро козенят"       
П'ятниця 
Заняття " Коли я сам удома. Мої помічники"
Закріплення правил.


ТемаЯкщо ти залишився вдома сам

Мета : - ознайомити вихованців з правилами поведінки вдома, якщо дитина залишилась сама;

-  пам'ятати про елементарні правила поведінки;

-  закріпити навички правильного поводження в разі виникнення пожежі вдома;

-  виховувати в дітях негативне ставлення до ігор, які можуть стати причиною виникнення пожежі (гра з сірниками).

Дидактичний матеріал: мультфільми Тітоньки сови", сигнальні картки для  ігор «Оціни поведінку".
Хід заняття

Вихователь: - Інколи так трапляється, діти, що ви вимушено залишаєтеся вдома самі без уваги дорослих( батьків, бабусі, дідуся. дорослого брата або сестри). В такому випадку, підкажіть мені, як правильно поводитися, щоб не сталося біди.

- Відповіді дітей
 Правильна відповідь: коли ви залишаєтеся вдома самі, потрібно поводитись обережно ( якщо ти граєш з іграшками, це потрібно робити в дитячій кімнаті; якщо ти дивишся мультфільми по телевізору – ти повинен знати, як його вимкнути після перегляду)

- Інколи з дітьми, які залишилися вдома самі, трапляються надзвичайні випадки. Сьогодні ми з вами подивимося, як поводились діти, залишившись вдома самі без батьків.

Перегляд  мультфільмів з  дітьми
Вихователь: Любі діти, ми щойно подивились повчальні сюжети, отже, зараз я пропоную вам пограти зі мною.

Дидактична гра   «Оціни поведінку»
- Діти, в кожного з вас є дві сигнальні картки: зелена та червона.
Зелена картка значить, що ви «згодні» з моїм  ствердженням, червона – навпаки, ви абсолютно проти «не згодні» зі ствердженням. Розпочинаємо гру!

1.     Я полюбляю гратися з сірниками, коли мами немає вдома.
2.     Коли я залишаюсь вдома на самоті, мені сумно, тому я розглядаю малюнки до відомих казок в улюбленій книжці

3.     Коли я залишаюсь вдома сам, я розважаюсь, якщо вмикаю газову плиту. Це дуже цікаво!

4.     Один мій приятель полюбляє самостійно вмикати електричні прилади та дивитися, що ж відбувається в середині.

5.     Коли я залишаюсь вдома сам, я дуже весело проводжу час : малюю, ліплю, читаю, співаю.

6.      Найцікавіша розвага розпочинається саме тоді, коли вода з-під крана ллється на підлогу. Ось тоді можна запускати кораблики та грати в мореплавців.

7.     Коли я залишаюсь вдома сам, я – найголовніша людина! Ось чому, на правах головного, я уважно слідкую за порядком вдома: охайністю та приміщення, його безпекою.

8.     Коли я залишаюсь вдома сам, я полюбляю виглядати з вікна, стоячи на підвіконні й роздивлятися навкруги.

Вихователь: - Які ж ви розумники! Після ваших правильних відповідей я можу з упевненістю стверджувати, що залишившись вдома без батьків, ви дасте собі ради, тому, що знаєте я правильно поводитися.

-         А тепер роздивимося таку ситуацію: раптом у ваших сусідів сталася біда (приклад). Що потрібно зробити? Куди зателефонувати?

-         Телефонуємо в «Службу порятунку 101», що потрібно зробити далі?
(відповіді дітей)

-         Вірно, спочатку потрібно назвати своє ім’я,  свою адресу, читко та по можливості стисло розповісти  що сталося.

-         А чи знаєте ви, що потрібно зробити, після того, як ви зателефонували у «Службу порятунку 101»? Я пропоную вам продовжити перегляд мультфільму та дізнатися, як потрібно правильно діяти у цій складній ситуації.

Перегляд  тематичних мультфільмів з  дітьми
Вихователь: - Хлопчики та дівчатка! Тепер ви знаєте правила поведінки під час виникнення пожежі, а також знайомі з наслідками небезпечної поведінки,  бешкетуванням із вогнем, коли дитина залишається вдома сама.
Вихователь:  - Розумники,  добре попрацювали. А зараз, я прошу вас дати мені відповіді на запитання:
- Диниско, які побутові ситуації та вважаєш небезпечними?
- Сашка, а які ситуації, на твою думку, найбільш небезпечні для дитини?
- Алінка, які ж ситуації є безпечними для дитини?
- Аліска, а як ти вважаєш?
Вихователь:  - Діти, сьогодні ми з вами дізналися про правила поведінки вдома, якщо ти залишився сам. Ми розглянули різні ситуації – безпечні та вкрай небезпечні для життя людини. Я вам дяку за старанність й увагу протягом нашого заняття. Сподіваюсь, що ви добре запам'ятали правила поведінки та ніколи не опинитесь у небезпечній ситуації.

ТемаБудь обачнішим малюк, гостре не бери до рук

Мета: - розширювати уявлення дітей про небезпечні властивості предметів та правила поводження з ними. Розвивати уміння розрізняти  предмети, визначити їх призначення. Під час ігор розвивати увагу, мислення. Виховувати обережність, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Дидактичний матеріал: бандероль – «посилка» з безпечними та не безпечними предметами: голка, ніж.
 Хід  заняття.
Вихователь: - Сьогодні вранці я зустріла листоношу, і він вручив мені бандероль: Адреса:  с. Лозуватка, вул. Миру, ДНЗ "КАЛИНКА", вручити  Незнайку.
  - Це нам? Хіба є у нас такий?
- А давайте подивимося, що тут?
- Малята, тут якісь предмети, і мені здається, що вони не всі безпечні! Я зараз буду діставати предмети  і показувати їх, а ви допоможете мені з’ясувати які з них безпечні а які не безпечні.

Дидактична гра  «Безпечно  - небезпечно »
Діти по черзі називають предмети, які показує вихователь і характеризують їх

Вихователь:  - Бачите, в посилці були безпечні предмети і небезпечні - особливо якщо з ними поводитися  не обережно, не правильно.

ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ!!
     Предмети, якими можна нашкодити собі: вколотися, порізатися – це
 небезпечні предмети, брати їх заборонено!

      Небезпечні предмети слід зберігати в спеціально - відведеному місці: в закритих коробочках, скриньках, поличках, шухлядках.

     Після користування небезпечними для малят предметами, дорослі обов'язково повинні покласти їх на своє місце.

     Без дозволу і нагляду дорослих діти  ні в якому разі не повинні  брати небезпечні предмети до рук.


      Якщо під час прогулянки ви знайдете бите скло, іржаві цвяхи або інші  небезпечні або підозрілі  предмети - обов'язково покличте дорослих, самі не намагайтеся їх прибирати в жодному разі.

Вихователь:  -Я гадаю ви запам'ятали ці правила. А зараз, ми пограємо в гру «Плескаємо в долоні, тупаємо ніжками» Умови гри таки: я буду брати предмети - а ви стежитимете  за моїми діями. Якщо я вчиняю з предметом правильно - ви плескає в долоні. А якщо мої дії не вірні, можуть принести мені шкоду - ви тупаєте  ногами.

1.Беру голку, пришиваю ґудзик,  обрізаю нитку. Голку вколюю в гольницю, разом з ножицями  ховаю в скриньку.

2. Беру м'яч і кидаю у вікно.
3. Беру ножиці, старанно обрізаю смужку паперу.
4.Беру зі столу коробку з кнопками - дістаю їх кнопку і розсипаю їх на столі.
5.Розглядаю  поламані іграшки та складаю їх у сміттєвий пакет.
Вихователь:  - Молодці, малята! Скільки ви знаєте! Це свідчить про те, що серед нас  немає жодного Незнайки.

Підсумки заняття: - Усім спасибі, малята, за старання, за увагу. Всі впоралися із завданням і я думаю, що сьогоднішнє завдання принесе вам користь у подальшому житті - головне, щоб ви були обережні і уважні. А на останок послухайте уривок із вірша: «Обережно: гострі предмети ».        

Бешкетники хлоп’ята
Ніколи не сумують,
День цілий розважаються,
День цілий бешкетують
Якщо з безпекою обізнані –
Собі дасте ви ради,
Тому, розумники-малята,
 Дослухайтесь моєї  поради:
Виделки, ножиці, голки,
ніж гострий, скла уламки
До рук ніколи не беріть –
Здоров’я ваше бережіть!
Будь обачнішим, малюк,
гостре не бери до рук!                     

                             
Тема: Віє вітер, віє буйний

Мета : - дати уявлення про виникнення вітру, його види, користь, руйнівні властивості;

-  закріпити правила поведінки в надзвичайних ситуаціях, зокрема під час сильного вітру, бурі, вчити приймати правильне рішення, як діяти в екстремальних ситуаціях, логічно його обґрунтовуючи;

-  виховувати бажання пізнавати явища природи, вміння берегти своє здоров`я, прагнення до взаємодопомоги, доброзичливих стосунків між однолітками.

Дидактичний матеріал: загадки, приказки про вітер, картини, схеми, паперові сонечка, хмаринки; прапорці, стрічки, повітряні кульки.

Хід заняття


Вихователь: Діти, послухайте уважно загадку і дізнайтесь, про що сьогодні піде мова на занятті:

Крил не має, скрізь літає,
Та ще й куряву здіймає.      (Вітер)

Літає часто він довкола,
Дерев чимало поламав,
Але ніхто, ніде й ніколи
Його не бачив, не тримав.    (Вітер)

-  Так, сьогодні мова піде про одне з природних явищ – вітер. Вітер може бути лагідним, теплим, сильним, могутнім, руйнівним.

-   Чи можна побачити вітер?  Вітер можна відчути, або побачити тільки його дію, тому що вітер – це рух повітря. Його дію можна побачити, спостерігаючи політ повітряної кульки, повітряного змія, роботу вітрильника, млина, паперового човна.

-   Як в кімнаті можна створити вітер? (Вентилятор, протяг з допомогою відчинених вікон і дверей).

-   Люди здавна шанували і обожнювали вітер, про нього складено багато казок, легенд, загадок, приказок. Згадайте декілька з них:

1. Крутить, вертить, з городу летить.

2. Без вітру і трава не шелестить.

3. За вітром в полі не угонишся.

4. Вітер в рукавицю не спіймаєш.

5. Вітер добрий при стозі, а злий при морозі.

-   В давнину існувало повір`я, що вітер – це чотири істоти, що дмуть з чотирьох боків світу, викликаючи рух повітря, і кожен має свій характер і голос.
(Демонстрація картини)

-   А чи доводилося вам чути голос вітру?

-  Люди часто прислухаються до його звуків, і в нашій мові існує багато влучних характеристик, які відтворюють голос вітру. Пригадайте їх: шумить, свистить, гуде, реве, стогне, сопе, співає, тужить, плаче, ридає, виє, голосить, скиглить, сумує.

-   Вітри, як і люди, мають свій характер. Чи зустрічали ви ласкавий вітер? В яку пору року? (Навесні, влітку, вітер – “котяча лапка”). – А чи всі вітри мають лагідну вдачу? Є такі назви, що відбивають нелегку вдачу вітрів: суховій, сніговій, буран, буревій, бурелом.

-   Але окрім добрих вітрів існують і злі.  (Показ картин, розповідь вихователя про шквал, бурю, торнадо, ураган).

-   Але, якщо вітер такий небезпечний, чи потрібен він взагалі?

Дидактична граДобре - погано
(За відповідь на користь вітру дитина отримує сонечко, за шкоду - хмаринку)


Тож вітер приносить як користь, так і шкоду, і щоб ця шкода була як найменша, нам треба знати і дотримуватись правил безпеки.

Вирішення дітьми проблемних ситуацій:

     Ситуація 1
     Тож в один з таких днів ви граєте самі вдома. Раптом на вулиці піднявся сильний вітер. Ваші дії? (Зачинити вікна, двері, квартирки, перевірити надійність засувів, покликати з вулиці братиків чи сестричок, попередити друзів, ввімкнути радіо, слухати сигнал небезпеки: “Увага! Всім!”).

А якщо в цей час ви знаходитесь на вулиці? (Зібрати іграшки, забрати братика чи сестричку, пояснити друзям небезпеку і негайно йти додому, тримаючись подалі від будинків і дерев).

      Ситуація 2.
      На дворі сильний вітер, а ви згадали, що на вулиці сохне випрана мамою білизна. Ваші дії? (Звернутися до сусідів, дорослих за допомогою. Не виходити за білизною самим, бо безпека життя важливіша за будь-які речі).

      Ситуація 3.
      Ви самі вдома, а мама дозволила виходити на прогулянку тільки при помірному вітрі.

Як визначити силу вітру? (За одягом людей, за деревами, за димом, за допомогою прапорця, стрічки, слухати прогноз погоди по радіо, телевізору). Завдання: за схемами визначити силу вітру (слабкий, помірний, сильний), при якому можна виходити на вулицю.

Вихователь: -   Сьогодні, діти ми з вами дізналися багато цікавого про вітер: він може бути лагідним й небезпечним. Саме тому необхідно пам'ятати правила поводження під час небезпечного  вітру.



                   Тема : Казка нас безпеці навчить

Мета: - Розвивати уяву, пам'ять, мислення.
-         виховувати вміння поводити себе в різних життєвих ситуаціях;
-         закріпити знання дітей про знайомі казки, пізнаючи їх за допомогою загадок;
-          вчити висловлювати своє ставлення до героїв, оцінювати їхні вчинки, робити висновки щодо поведінки в небезпечній ситуації;
-         продовжувати збагачувати досвід дітей знаннями про взаємини людей на прикладі казок;
-         вчити правильно відповідати на запитання за змістом казок.

Дидактичний матеріал: іграшки, зображення казкових персонажів, ілюстрації до казок.

Хід заняття
Вихователь: -  Діти, ви, мабуть,  уже здогадалися, що сьогодні на нас чекає зустріч із казкою. Казка  прийшла до нас із сивої давнини. У неї їдеться про незвичайні, вигадані пригоди. У народних казок немає авторів. Їх складали і передавали наші пращури  «з вуст в уста», саме тому казки належать до усної народної творчості.
А які казки знаєте ви ? Найдавніші  - казки про тварин. У казках вони розмовляють і діють, як люди:

Дидактична гра «Свійські  та  дикі  тварини»
-   Кожна казка завжди чомусь навчає. У казці добро завжди перемагає зло. Сьогодні на занятті ми спробуємо визначити чому навчає нас казка, яку ми прочитаємо. Ми з вами помандруємо до казкової країни. Першим на дорозі ми зустріли ось такий такій будиночок (показує малюнок). А хто ж в ньому мешкає? Відгадайте загадку і ви це з'ясуєте.

                             Не дід, а з  бородою,
                               не бик, а з рогами,
                               не корова, а доїться. (Коза)
- Так, правильно! Отже, Коза жила не сама, а разом зі своїми дітками. Можливо, ви вже здогадалися про яку казку піде мова та як вона називається?(«Вовк і семеро   козенят )

- Дуже добре жила Коза з козенятами, дружньо і весело. До них завжди приходило багато друзів.

Дидактична вправа «Називай правильно»
Вихователь називає свійську тварину, а діти її дитинчат( Кішка з кошенятком собака з цуценятком, свиня з поросятком, корова з телятком, вівця з ягнятком) Одночасно ілюструє назви малюнками.
Інсценізація казки «Семеро козенят»
             Бесіда за змістом казки
-                     Назвіть дійових осіб казки.
-                     Чому козенята залишилися самі вдома?
-                     Що наказувала Коза дітям?
-                     Пригадайте, яку пісеньку співала Коза дітям.
-                     Пригадайте пісеньку Вовка.
-                     Чим відрізняються пісеньки Вовка і Кози?
          (Інтонацією, словами «козеняточка-козенятка», «діточки- дітки»)
-                     За що коза похвалила діток?
-                     Народне прислів'я говорить “Казка вигадка, та в ній щось повчальне
          розумій.» Чому вчить нас ця казка?
        (Слухатися батьків, дотримуватися безпеки поведінки наодинці вдома).
Дітки, а які ви ще знаєте повчальні казки?
 Загадки:

 Стоїть півник на печі, їсть смачненькі калачі.
 Тут лисичка прибігає,    мерщій півника хапає.
 Як називається ця казка? Яке лихо трапилося і чому?
 Як ви гадаєте, чому навчає нас ця казка?
(" Котик та Півник")

 Бабуся онучку дуже кохала.
 Шапочку червону їй подарувала.
 Дівчинка ім'я забула сказати.
 Ну, відгадав, як її звати?
 („Червоний Шапочка")

 1 від діда він утік. І від баби він утік.
 А ось від лисички втекти не зміг.
 („Колобок")

 А малята-козенята Вовку двері відчинили,
 В дім до себе упустили.
 Всіх він з'їв, одне зосталось
 Звіру в лапи не попалось,
 Бо - сховалось…
 („Вовк і семеро козенят")

Бесіда про правила поведінки при намаганні
 сторонніх проникнути в житло.

  Але таке хороше закінчення може бути лише в казці, а в житті бувають випадки дуже страшні,    які    мають    трагічне закінчення. На превеликий жаль, є люди,  які   користуються дитячою наївністю і довірливістю. І проникають у квартири, коли діти залишаються вдома самі. Вони грабують нажите майно, а дітям також можуть завдати великої шкоди.
Тому ніколи не можна відчиняти дверей стороннім, незнайомим людям. Навіть і знайомим, коли батьки наказали не відчиняти нікому. Тато з мамою краще знають, тому треба виконувати їхні накази.
І хоч люди не кують у коваля собі голос, але імітувати мамин чи татів можуть дуже добре, а ще такі люди йдуть на різні хит­рощі, аби їм відчинили двері хати. То вони можуть сказати, що прийшли перевірити телефон чи радіо, або ще щось вигадають, щоб їх впустили. А коли проникають до будинку, то чинять різні свавілля.

Хоч ви зовсім ще малята,
Але пам'ятайте!
Люди ви, не козенята,
Правила вивчайте!
Якщо ви самі удома,
То  запам'ятайте –
Ви людину незнайому
В дім свій не пускайте.


Тема: Коли я сам удома. Мої помічники

Мета : -  ознайомити дітей з небезпеками, які можуть підстерігати вдома;
-         вчити вибирати безпечні місця та предмети для гри;
-         формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій під час відсутності дорослих;
-         виховувати у дітей обережність, вміння вчинити розсудливо в різних життєвих ситуаціях

Дидактичний матеріал: тематичні ілюстрації із зображеннями предметів побуту та вжитку (праска, водопровідні крани, кухонні прилади), іграшки – побутове приладдя;  загадки, вірші,  дидактична гра “Чарівні телефони”.


Хід заняття

Вихователь: -  Діти,  поясніть, чому так кажуть:

Вогонь – біда і вода – біда,
а без вогню і без води
ще більше біди.

Бесіда про користування предметами побуту “Наші помічники”

-     Що було б, якби не стало вогню? Води? Електрики?

-     Для чого вони потрібні людям?

-     Які електроприлади є в нашій групі? А у вас вдома?

-     Чи зручно людям з такими помічниками?

Вихователь: Діти, а чи знаєте ви, що може статися через недбале поводження з нашими помічниками (якщо забули закрити водопровідний кран; вимкнути чайник чи праску.)

Закріплення віршованих правил  безпечної поведінки з газо- і електро-приладами.

Вогню боятися не треба,
Якщо порядок в домі в тебе,
Магнітофони, праски, печі
І телевізор, й газ-плита –
Пожежа в дім не завіта.

Якщо підете в гості з дому
Надовго до своїх знайомих,
Про газ та струм не забувайте:
Ретельно все перевіряйте
І прилади всі вимикайте.

Загадки  

 Що дім освітлює щоднини,
 Без полум`я вечерю заварить,
 Працює в електромашинах,
 А необачних сильно вдарить?      (Струм)

 Що прозоре, прохолодне
 Напува кого завгодно?
 Вмиє дуже-дуже чисто
 Малюка, машину, місто.         (Вода)

 Що зараз майже в кожнім домі
 Є необхідним безперечно,
 Бо варить їжу всім без втоми?
 Хоч він отруйний, небезпечний,
 Ним користуємось щораз…
 Вже здогадалися? Це…       (Газ)

Дидактична гра “Чарівні телефони”

Мета: закріплення вивчення номерів телефонів служб безпеки
          101,                               102,
          103,                               104.
Вихователь:  - Любі діти, пам'ятайте  та дотримуйтесь правил поводження  з побутовими приладами під час перебування вдома, а також пам'ятайте як потрібно себе вести. Якщо ви залишилися вдома на одинці.
                                                          












Немає коментарів:

Дописати коментар

HTML line